מפיצי ריח לחנויות
חנויות ובתי עסק רבים מוציאים מדיי שנה סכומי כסף לא מבוטלים עבור פעולות שיווק ומיתוג. במרבית המקרים, פעולות אלה כוללות יצירת לוגו, שיפוץ החנות או המשרד וכדומה – כלומר, מדובר בפעולות המתבססות כמעט באופן מוחלט על הוויזואליות של בית העסק ושיפורה, על מנת להפוך את החנות לאטרקטיבית ככל הניתן בשוק התחרותי של היום. אין ספק כי הנראות של בית העסק היא עניין שאין להקל בו ראש, ועם זאת, בתי עסק רבים אינם נותנים את הדעת על חושים נוספים שמשפיעים מאוד על האופן בו הלקוח תופס אותם, כאשר הבולט שבהם הוא חוש הריח.
כיצד חוש הריח משפיע על מיתוג או שיווק חנויות?
כידוע, לכל חוש הקיים אצל כל בעל חיים שהוא, קיימת חשיבות בלתי מבוטלת – הן לצרכים כמו זיהוי סכנות והן לצרכי רוגע, הנאה או סיפוק. חוש הריח הינו אחד החושים היותר אינטואיטיביים שקיימים, וכאשר אנו חשופים לריח חזק כלשהו – נעים או פחות נעים, לרוב הדבר יעורר בנו תגובה כלשהי. תגובה זו יכולה להיות נפשית, מנטלית או פיזיולוגית. כך, למשל, סביר מאוד להניח שאנשים שנמצאים במקום שאינו מריח טוב, יתקשו לשאת זאת – בין אם בשל ביטויים פיזיים כמו בחילה, ובין אם בשל חוסר יכולת מנטלית לשאת ריח שאנו תופסים כלא נעים. העניין מתקשר למיתוג ושיווק בצורה מאוד פשוטה: ככל שאנו מייצרים אווירה נעימה יותר בחנות, בכל אמצעי שהוא – ובכלל זה ריח – אנו למעשה מנעימים את חוויית הקנייה והביקור בחנות, עניין שיסייע לנו בהבטחת לקוחות חוזרים ובמיתוג איכותי לבית העסק שלנו, שבתורו ימשוך אליו לקוחות נוספים.
מפיצי ריח לחנויות
אחת הדרכים היעילות, הזולות והנוחות ביותר לשמור על ריח רענן ונעים בחנות, הינה באמצעות מפיצי ריח לחנויות. מדובר במכשירים פשוטים, קלים מאוד לתפעול, שעלותם אינה גבוהה כלל והם אינם דורשים פעולות תחזוקה תכופות או מורכבות. מפיצי ריח לחנויות לרוב יהיו חשמליים או אוטומטיים – כלומר, ישפריצו בעצמם ספריי ריח לחדר, בהתאם להגדרות שאותן הזנו להם מראש. ניתן, למשל, לקבוע כי מפיץ הריח ישפריץ ספריי ריח לחדר בתדירות גבוהה – כל 10 דקות (מתאים בעיקר לחללים גדולים ומרווחים), או לחילופין בזמנים רחוקים יותר – כל שעה, למשל. בהתאם לאופן בו תכנתנו אותם, ישפריצו מפיצי ריח לחנויות כמות מדודה של ספריי נעים ועדין לחלל החנות. באופן זה, ניתן לשמור על חלל החנות מבושם ונעים במינימום של מאמץ, ולמתג אותה כאיכותית יותר.